onsdag 26 januari 2011

Vill, vill inte

Upplagd av Amy kl. 21:53
Jag vill verkligen att bebisen ska bestämma sig för att komma nu, ja gärna nu på en gång. Ser fram emot ännu en förlossning och tycker det ska bli super spännande att se hur det blir denna gången.
Har bara positiva minnen från mina förlossningar och tycker det är världens häftigaste upplevelse som jag gärna gör om gång på gång.
Dom har gått fort och hyfsat smärtfritt så det är med spänning jag ser fram emot denna förlossningen!
Lite orolig är jag väl men det är snarare för hur fort det går denna gången. Kommer jag hinna få barnvakt eller ska dom få följa med? Hinner David komma hem innan vi måste åka in?
Men jag antar att det löser sig som allt annat. Men jag gillar inte känslan att inte veta riktigt.

Men nu när jag satt och tittade på bilder från första tiden med Elliot kommer jag ihåg hur jag mådde efteråt. Alla dessa eftervärkar, det var nog det värsta av allt. Eftervärkarna var 1000 gånger värre än hela förlossningen och jag känner bara att nej nej nej jag vill inte gå igenom detta ännu en gång.
Jag går hellre igenom så många förlossningar som man har eftervärkar än att stå ut med dom. Fy tusan.
Dessutom säger ju alla att dom blir värre ju fler förlossningar man går igenom.
Det var verkligen värre efter Elliot än efter Oliwer så ja det stämmer ju än så länge.

Men men vad ska man göra? Jag har inte så mycket till val mer än att stå ut haha.. Men just nu känns det som att bebisen lika gänra kan få stanna minst 4 veckor till ;)

Splittrad? Hum ja en aning...

6 kommentarer:

Jannika mamma till Jillian sa...

Åh vill också vara med om ännu en förlossning!! känns konstigt att säga det nu när jag fick Jillian för fem månader sen, men det va så jävla ballt! är lite rädd dock för hur fort det kommer gå, Jillians förlossning tog fyra timmar, och i snitt så tar ju det andra barnets förlossning halva tiden.. känns som att det kommer bli en förlossning hemma i badrummeT:P

Jannika mamma till Jillian sa...

Åh härregud!! haha d va snabbt!!:D

Eva - Kakkakaffe sa...

Skriv ner i ditt förlossningsbrev eller säg till direkt i förlossningsalen att du vill ha värkmedicin. Jag fick min dos strax efter att jag krystat ut moderkakan och det hjälpte eftervärkarna mycket. Ännu gör det svinont medan jag ammar, det är då de är värst, men nu börjar de iaf vara hanterbara utan värkmedicin. Lycka till när det blir dags - man vet ju aldrig när det blir. Jag tycker fortfarande att det känns superkonstigt att jag sitter här med min lilla fastän jag egentligen borde ha 12 dagar kvar till BF.

Sandrah mamma till Devin & Vilde sa...

Ahh fy fan för de där eftervärkarna alltså.. usch!! Så jävla ont efter Vilde men ingenting alls efter Devin!

zasata sa...

Han kommer nog snart. Ja uschja dom eftervärkarna har jag förträngt.. Lika bra kanske?

Stina sa...

JAg är helnöjd med vagnen!
Tänkte på det där med eftervärkar. Jag hade det med Bella men inte med Linnea... Undrar varför. Med bella var det ju snitt och med linnea vaginalt, men de t ska ju inte ha någon betydelse...

JAg ser fram emot din förlossningsberättelse sen :-)

KRAM!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea