torsdag 6 januari 2011

37 dagar kvar av väntan

Upplagd av Amy kl. 22:18
Egentligen tycker jag att det borde vara minst 3 mån kvar till förlossning. Känner inte alls att jag hinner med allt jag vill hinna med på 37 dagar (ja ca iaf).

Kan inte förstå att det bara är en dryg månad kvar.

Men samtidigt så har jag börjat bli ganska trött på att konstant ha ont. Mitt bäcken känns konstant som det ska gå sönder i 1000 bitar och jag klyvas på mitten. Det trycker en massa neråt och klämmer på det mesta. Bebisen är expert på att hitta de där små punkterna som gör super ont :P..
Men värst är ändå bäckenet. Det räcker med en kort kort promenad nu mera så blir jag liggandes i soffan resten av dagen. Det är ganska jobbigt för jag är en så pass aktiv person normalt sätt. Jag hatar att inte kunna göra som jag vill!
Ingen av mina andra graviditeter har påverkat mig så här mycket. Jag har nog haft världens enklaste graviditeter innan visserligen.

Enligt barnmorskan så ligger bebisen väldigt långt ner och är fixerad så tydligen inte konstigt att jag upplever ett såpass stort tryck som jag gör.

Funderar en massa på hur denna förlossningen kommer att bli.. Kommer det gå lika snabbt och lätt som med dom andra? Eller kommer det bli en jobbig långdragen förlossning? Det finns ju inget som säger att det promt kommer gå lika lätt denna gång bara för att det gjort det innan.

Jag är lite kluven.. Jag känner mig inte alls införstådd med att det är så pass nära som det är och därmed inte redo men samtidigt vill jag bli av med smärta och bli mer rörlig så jag kan leka och vara mer delaktig i barnens vardag!

Hur sjutton ska man förstå att tiden går så fort dom den gör??

4 kommentarer:

zasata sa...

Usch vad jobbigt, hoppas det är över snart!

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

jobbigt att du ska så ont. Men håll ut verkligen inte långt kvar nu ! :)

Emma sa...

Ja, det är helt sjukt hur fort tiden går.. ang ditt bäcken och din smärta - egentligen är det väl inte så konstigt om kroppen så att säga "säger ifrån" nu när du totalt har varit gravid i snart 27 månader av 48. :P det borde märkas. :)

åh, jag är såå avis! jag vill också ha en "trea"! :P

Sandrah mamma till Devin & Vilde sa...

Jobbigt att du inte liksom hunnit förbereda dig mentalt heller.. men det ordnar sig. Inte länge kvar nu!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea