onsdag 5 januari 2011

Mvc, Bvc och ÖF

Upplagd av Amy kl. 23:01
Ja idag har vi hunnit med en del. Började dagen med att äta frukost och såg att snön öste ner utanför.
Vagnen var inte ett alternativ så det fick bli pulka bort till familjecentralen. Problemet var att det var så mycket snö att den samlades under pulkan och snarare stoppade upp mer än hjälpte till att ta sig fram.
Det slutade med att Oliwer fick gå i den höga snön och jag fick kämpa som en tok för att få med mig Elliot på pulkan (han skulle inte kunnat ta ett steg i den där snön).

Väl framme så fick barnen leka på öppna förskolan. Knackade på dörren hos bvc när vi ändå var där och frågade om Elliots vaccin kommit in som var slut på hans 18 mån kontroll. Det hade det så han fick sin vaccination.

Efter sångstunden på Öppna förskolan var det dags för mvc. Tur att allt ligger på samma ställe iaf så jag slapp klä på ungarna och gå ut.

Allt var fint med både mig och bebisen.

Bebisens hjärtslag låg på 153 idag och sf måttet på 29. Med andra ord så växer den och följer de andra graviditeterna väldigt mycket.

Sen gick vi upp till förskolan igen och åt lunch och efter det var det bara att kämpa hem igen... Den promenaden tar vanligtvis 10 min men iag tog det oss 1 h! Så fruktansvärt jobbigt. Jag var genomsvett när jag väl kom hem och Elliot somnade som en sten i sin säng :)

2 kommentarer:

emelie sa...

Ush! Lät inte som någon vidare prommenad...

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

härligt att allt var bra:)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea