torsdag 13 januari 2011

En natt av sammandragningar

Upplagd av Amy kl. 08:17
Jag har aldrig någonsin under mina graviditeter känt av en sammandragning. Det var först när riktiga värkar startade 1 h innan allt var klart jag kände något.

Men igår kväll fick jag en massa sammandragningar och ett otroligt tryck neråt. Kändes riktigt obehagligt. Efter en timme med regelbundna sammandragningar gick jag och la mig. Men det gick ju inte!!
Kan inte påstå att det gjorde ont men var jobbigt. tog mig en varm dusch och efter det kändes det lite bättre. Men väl i sängen igen så var det igång. Kom väl med 3 min konstant. Suck!! Jag vill sova!

Slumrade väl lite då och då men inte innan klockan slog 6 lugnade magen ner sig! Inte kunde det vara lugnt då heller inte. Det ersattes av en helvild bebis!

Detta är definitivt en helt ny upplevelse för mig. Ska det vara då här??

Kommer ju kollapsa om jag aldrig får sova ordentligt.


6 kommentarer:

Jannika mamma till Jillian sa...

jag hade inga förvärkar eller sammandragningar förens dagen innan hon kom, men min vän hade typ värkar en hel månad innan hennes son kom:S så det är väl olika?:)

Sandrah mamma till Devin & Vilde sa...

Ja sådär hade jag sen vecka 25 typ ;)

Anonym sa...

Hej! Det är inte ovanligt. Var bara beredd på när det börjar "på riktigt". Du brukar ju vara snabb i vanliga fall. Hade själv liknande känningar av och till. När jag väl kom in så var jag nästan fullt öppen. Kram Faster

Elin sa...

Jag fick mina första sammandragningar i v 14 med båda och även onda från v 25.

Stina sa...

Fullt normalt om det inte är regelbundet och inte slutar. Det ska inte göra ont heller. Fast iofs sig är du så långt gången nu så att det skulle väl också vara normalt. JAg menar om det startade :-)

Jag har haft massor av sammandragningar och det är så irriterande... Var skönt att slippa de på slutet :-)

Anonym sa...

Oj, stackare! Vet precis hur det är - hade konstanta sammandragningar från v19-20 någon gång. Hopplöst att få sova några längre perioder och man var heelt slut tidvis!
Men du behöver nog inte stå ut så länge! ;)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea