måndag 24 januari 2011

Det här med namn....

Upplagd av Amy kl. 16:29
Jag fattar inte att det ska vara så svårt med pojknamn. För ja det är ju just pojknamn jag koncentrerar mig på att hitta.
Jag har tyckt det är svårt med pojknamn redan innan jag fick Oliwer. Att Elliot sen fick ett namn är nog bara rena turen. Vi kommer inte överens om några bra alls.

Denna gången har jag inte ens själv ett förslag i huvudet om vad jag skulle vilja ha. David har inte nämnt ett ända seriöst förslag som han vill ha. Hur sjutton ska detta gå?

Skulle det mot all förmodan bli en flicka så blir det snarare tvärt om. Svårt att välja mellan de jag gillar.
Vi har inte diskuterat namn alls denna gången just för att vi inte har några bra förslag. Vi får helt enkelt ta det problemet när bebisen är född. Men jag fortsätter att leta med ljus och lykta efter åtminstone ett POJKnamn som jag själv gillar. Jag tror ju som sagt att det är en pojk och tänker inte ändra mig på den punkten innan motsatsen är bevisad ;)

7 kommentarer:

Charlotte sa...

Usch. Samma sak här.. hade hur många flicknamn som helst och egentligen inget pojknamn alls. Hade nämt Kian någon gång för jag hade läst de någonstans och de var första gången båda sa jaa. de var snyggt. Men som sagt tjejnamn hade vi hur många som helst så när de blev en pojk så blev de rätt självklart va han skulle heta. men jag får redan småångest av att tänka på namn om jag får en pojk till.. va ska han heta.. och va fasen passar ihop med Kian. Typ nada.. :P

Sandrah mamma till Devin & Vilde sa...

Nej skitsvårt med pojknamn ju! Vilde fick sitt när han var tre dagar tror jag..

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

namn är ju såå otroligt svårt. Vi hade många alternativ och sen blev det inte alls de som vi hade funderat på för det var ju en Neo som kom ut. Ni kommer hitta det rätta namnet och det är nog lättare när ni ser vilken person som kommer ut :)

zasata sa...

Finns massa fina pojknamna!
Simon, Andreas, Tim, Anton, Elton, Leo, Hannes, Henry, Elias, Eli, Philip/filip...

Jannika mamma till Jillian sa...

tack! hon hade så himla roligt med de där majskrokarna!

Å ang inlägget, Vi hade två namn, ett flicknamn och ett pojknamn. Sen hade vi lite "backup" men Hon blev en Jillian, som vi hae bestämmt långt innan hon blev till! Vi hade nog tur;)

Anonym sa...

Vincent!

Lisa, Love och Moas mamma sa...

Love, Miio och Milo är fina pojknamn tycker jag!! :)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea