torsdag 11 mars 2010

Bilfärden

Upplagd av Amy kl. 22:42
Nu har jag lite egen tid här :). Barnen sover och jag har vart och tränat så nu är jag trött!!

Förut på vägen till babysimmet så körde jag lugnt för vi var tidigt ute. Nästan framme vid avfarten på motorvägen så ser jag en älg komma från höger. Jag tvärbromsar, slår på varningsblinkers och ställer mig i vägkanten. Älgen klarar min vägbana utan att något händer. "Han" fortsätter och hoppar över mitträcket. Jag ser att det kommer bilar på andra sidan och tänker fan fan fan det kommer smälla!!
Mycket riktigt, bilen och älgen krockade. Som tur var så hann bilföraren väja lite så älgen hamnade bara på kanten av bilen och slog en volt. Annars skulle nog den bilden vart mos och ingen förare kvar. Det var trots allt motorväg.
Hur som helst så reser sig älgen upp fort och springer vidare upp för en slänt och ut på nästa motorväg.. Oturs drabbad stackare det där för han blev påkörd en gång till :(. Men han överlevde även detta och resta sig och sprang vidare.

Jag ringde polisen och väldigt snart kom det både poliser, ambulanser och brandbil.

Jag var chockad kan jag lova! Satt och tänkte det ett tag att vilken tur att jag faktiskt tog det lugnt på vägen dit och inte körde lite snabbare för 1 sekund tidigare så skulle det vart jag som smällt! USCH.

Det gick iaf bra för alla människor. Det var den stackars älgen och bilarna som tog stryk.

Läste i tidningen att dte inträffat samma sak 2 gånger tidigare på dagen på samma ställe. Undra vad älgarna höll på med idag :S.

Ni kan läsa om det HÄR.

6 kommentarer:

Linnea Bergman sa...

usch! Tur att du klarade dig vännen! Du har mycket otur när du är ute och kör nu:-(

Puss och Kram

Sandrah sa...

Oj herregud, tur du körde sakta!

malin, alice och lowes mamma sa...

Fy!! :( Vilken tur att det gick bra.
Kram

Anonym sa...

Fy vad läskigt sånt är! Tut det gick bra!

Unknown sa...

Ha en mysig fredag!
Kram Camilla
PS. Blir det Melodifestivalen imorgon?

Unknown sa...

Ursäkta min något klumpiga inlägg tidigare, jag ber om ursäkt.
Givetvis vill jag även skriva att jag är glad att det slutade väl!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea