tisdag 7 september 2010

Stackars Oliwer

Upplagd av Amy kl. 20:35
Känner mig lite elak.. Oliwer har hela eftermiddagen sagt att han har en tagg i fingrt och gått och pillat och haft sig. jag har tittat men där fanns ingen tagg.
Men han fortsatte ju såklart att gnälla om taggen och jag sa ju såklart "Det finns ju ingen tagg i ditt finger".
Men tjatet fortsatte hela eftermiddagen och tillslut så fick han gå in och tvätta händerna så att jag såg ordentligt. Då såg jag ju den där taggen, UNDER NAGELN!
Aj aj aj aj det måste ha gjort så himla ont. Det var ingen liten smal tagg heller utan den var stor och satt hela vägen upp till nagelbandet.
Stackars min lilla älskling. Kan bara tänka mig hur ont det måste ha gjort?

Satte honom i ett bad iaf så att fingret luckrades upp och sen tittade jag men det var ingen lätt match att få tag i den inte.
Ringde min svärmor som är duktig på sånt där så hon kom hit fort och hjälpte stackars Oliwer att ta bort den.
Han var så duktig, grät inte ens. Sa bara aj ibland. Men han satt stilla och förstod att den behövdes tas bort.
Och han var så glad när vi väl lyckades få bort den. Stackars liten.

6 kommentarer:

bella sa...

Ja men snälla du...inte ska du väl känna dig elak..alla kan väl missa en tagg...han visade ju mig med när ni var här, men inte såg jag den..så duktig som han var när vi lirkade ut den sen...inte en tår..bara duktig som höll ut..du e ju världens bästa mamma så det så..

Anonym sa...

Pussa på honom och blås på fingret från mig! Kram Tinna

donken sa...

ijjaa, då! :(
allt bra nu med honom och fingret o naglen o så?
ingen kul såna där grejsingar. under nageln! ijjj!

Sandrah sa...

Usch sånt gör ju så ont :( Vilde fick ju under nageln så hela nageln lossnade sen :(

Malin - Alice & Lowes Mamma! sa...

Lilla gubben då! :( Det är inte ditt fel amy!

-fam bus- sa...

Hehe... Det är bara det att jag blivit så uppskrämd då min lillebror fick smittan o niclas morfar hade två fästingar med virus i :(

usch... obehagliga små odjur! :)

kram

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea