måndag 27 september 2010

Hur gör man för att göra rätt?

Upplagd av Amy kl. 18:13
Oliwer har börjat att vid varje måltid säga jag vill inte ha. Nu ropade jag på honom men nä han vill inte ha utan ligger och grinar i sin säng.

För det första. Ska jag tvinga hit honom eller ska jag bara strunta i honom. Om han sen kommer under måltiden så kan han få sin mat.
Men om han inte kommer och jag plockar bort maten, ska han då få mat sen när det passar honom eller ska man säga nej du sa nej så du får vänta tills nästa måltid?

Känns som en himla strid det här... Men han ska ju inte få som han vill då lär han ju göra det igen!

Nä vad ska man göra? För här är ännu ingen oliwer som tänker äta, Suck!

8 kommentarer:

emelie sa...

Tycker också det där är jättesvårt! Har tyvärr inget tips, för vet inte själv riktigt hur man ska bära sig åt..

Sandrah sa...

Exakt sådär är Devin nu och har varit det bra länge! Han kommer tids nog när jag säger att "nej då får du vara hungrig då" men om han inte kommer så får han ju inget för då lär han sig ju att det är okej att inte äta och sen bestämma själv.

Malin - Alice & Lowes Mamma! sa...

Samma sak här och jag blir galen!
Ingen aning om vad man ska göra, får du tips så säg till :)

Anonym sa...

Nu är vi inte där än, men jag har varit där tidigare med min brorsdotter...
Hon lärde sig rätt snabbt att äter man inget, då får man vara utan tills det är dags nästa gång. Inget tjafs och inget tjat.

Och usch, jag ser inte fram emot den dagen då vi måste stå där.. :(

donken sa...

han får äta nästa gång, tycker iaf jag.men det beror väl på, kan han ta frukt o sånt själv? för de får han ju klara sig på emellan isåfall.
ja det är jäkligt svårt dedär... jag kommer väl till samma dilemma sen. :/
asså? bra o cykla? gör det mindre ont då, eller är det bara "bra" för musklerna, thats it? typ som att mjölk är bra men man märker ändå ingen skillnad. haha.. dåligt exempel. :P

Martina sa...

Jag kollade på ett program för ett tag sen (tror de va nanny eller nåt liknande) som satte barnet vid bordet medans de andra åt, men de la inget på hans tallrik och de pratade heller inte med honom eller frågade om han ville ha mat, utan han fick sitta där och titta på med sin tomma tallrik och efter si så där 10-20 min så pekade han på ett äpple och ville ha. Efter det så åt han tydligen jätte bra. Sen kan man göra så som min pappa gjorde och sa att jag fick vänta tills nästa måltid (vilket jag ser många andra skrivit här också)

Hoppas han blir bättre på att äta snart i alla fall :) Kram

Sandra sa...

Vår Bvcsköterska sa till oss när Melvin vägrade mat att det inte är någon fara - dom äter när dom är hungriga.
Men visst är det jobbigt, här måste Melvin sitta vid bordet när vi äter - vill han inte ha så vill han inte ha , men det är då det gäller! :)

froidan sa...

Det är jättesvårt det där! William är väldigt svår när det kommer till att äta, men han har blivit bättre.

Han kan sitta och gråta för att han inte vill ha, då får han gå in på rummet för annars äter knappt Anton heller för han ska göra som William ;/ Ibland tar han bara en tugga och säger att han är mätt, då kan man bli frustrerad när man tror han ska äta liksom! Han äter tydligen bra på dagis varje dag, så man undrar ju om det är än själv som gör något fel? ;/

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea