onsdag 22 september 2010

BVC

Upplagd av Amy kl. 08:43
Igår vae vi på bvc för extra koll på Oliwer. Han låg ju en del under på vikten sist och jag tycker knappt att han äter nåt hemma så vi åkte och kollade nu efter 6 mån.

Jag behöver nog inte oroa mig för att han inte äter iaf för oj vad hans kurva stuckit upp :D. 2,5 kg har han gått upp och ligger nu på normalkurvan i både längd och vikt. Perfekt, då är jag nöjd!

Elliot han växer på bra han också, för honom passade vi ju såklart på att kolla längd och vikt på också. Men jag var inte direkt orolig för Elliot, mitt egna matvrak!

Så nu är deras siffror så här:

Oliwer:

98 cm
15 kg

Elliot:

78 cm
10,6 kg

Helt normala båda två... Känns bra när allt är som det "ska".

Och du som alltid jämför allt jag skriver med hur mycket bättre du är (du vet vem du är). Du behöver inte kommentera mina barns vikt/längd. Jag vet att dom ligger bra till och behöver inte dina tycken.

6 kommentarer:

Carolina sa...

Stora fina killarna! :-)

Malin - Alice & Lowes Mamma! sa...

Vad skönt att han hade gått upp nu! :D

Sandrah sa...

Gött att de växer!

Anonym sa...

Härligt!!
Underbart att se när kurvan ligger rätt, även om man inte behöver oroa sig egentligen!

Emma sa...

Vad skönt! Man blir ju alltid lite orolig för de små liven, vad det än är.. :) Minsta matvägran en dag så blir man på helspänn!


På tal om viktkurva fick jag se Teos nu när vi var på bvc - den pekade rakt upp! haha, undrar hur han kommer se ut om det fortsätter så..?) ;)

Josefin sa...

Skönt att allt var bra :-)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea