tisdag 23 februari 2010

Ett måste!

Upplagd av Amy kl. 13:33
Måste bara tipsa alla tjejer som precis som jag avskyr allt vad mens innebär! Bindor som knölar sig och klibbar på sommaren, tamponger som torkar ut, kladdigt, äckligt och ja allt negativt man kan komma på. Finns väl inget bra med det iaf?

Innan jag blev gravid med Elliot så fick jag ett tips av min kompis Sandra. Tyckte först att det lät äckligt och konstigt men ju mer man tänkte på det desto bättre lät det. Jag beställde mig en men hann faktiskt aldrig testa den innan jag blev gravid med Elliot.
Men nu när eländet är tillbaka så var jag snabb med att testa, och VILKEN produkt!

Man känner inte av den
man märker inte av att man har mens överhuvudtaget
man kan bada med den
Man kan sova med den utan att det läcker
man behöver inte byta oftare än var 12e timma
Man får ingen svampinfektion
Man blir inte uttorkad som man blir av tampong.
Man sparar MASSA pengar

Jag är så nöjd!

Det jag pratar om är en mens kopp. Man sätter in den som en tampong och där sitter den i 12 timmar utan att den märks överhuvud taget.
Denna håller i ca 8-10 år och kostar 300 kr (0,08 kr om dagen ;) ). Snacka om att spara pengar på att köpa den! Vill ni läsa/köpa så gör ni det här

Eftersom att jag aldig hade hört talas om detta innan och det inte är fler som har det så antar jag att ni inte heller hört om det så jag bara måste tipsa er! Köp köp köp :) Ett måste för alla tjejer!


7 kommentarer:

sara sa...

jag har funderat på det.

Sandrah sa...

Hört många som säger att det är bra nu, kanske är värt att testa.. men det låter ju äckligt värre!

Annie sa...

Jag har också en menskopp men har liksom inte fått in snitsen så den ligger på hyllan! :P
Ska försöka sen igen när bebisen kommit, nu är man ju som tur är utan mens! :D

Myran sa...

Den spetsiga delen ska vara neråt då eller? Haha, fattar inte hur den funkar! =)

marie sa...

hört talas om de men jag känner mig skeptiskt men de kanske är superbra!!

Myran sa...

Får nog ta och köpa en, bara att använda upp alla bindor & tamponger först då =)

Anonym sa...

Intressant det där med menskopp. Vore det inte för att jag är hysteriskt rädd för blod (måste blunda för att kunna byta binda/tampong) så skulle jag definitivt köra på det!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea