tisdag 3 augusti 2010

Svar till Anonym

Upplagd av Amy kl. 19:37
Anonym sa...

Ha nyss hittat din blogg, och undrar varför barnen kommer så tätt?
Va allihop oplanerade, (jag ha använt ordet oplanerarde förr till en annan ung mamma och hon tog fel och trodde att jag trodde oönskade vilket jag absolut inte menar)?
Har dom samma pappa allihop?

kram:)

Hej! Kul att du hittat hit.

Båda mina pojkar har varit helt planerade. När vi planerade Oliwer hade vi båda jobb och lägenhet och vi båda ville ha barn tidigt.
Där efter var vi båda överens om att vi ville ha syskon ganska tätt då jag tror dom har mer glädje av varandra då. Sen är det en fördel att få dom tätt när man ändå är inne i jobbet som småbarnsförälder så är det inget jobbigt att få en till. Att börja om från början skulle vara värre anser jag.
Och mina pojkar har som jag förväntade mig jätte skoj tillsammans redan nu :).

Att vi skulle få en trea var inte alls planerat. David hade tänkt sig två barn och jag kunde tänka mig en trea om några år.
Men det verkar som att denna lilla krabat ville komma till världen ändå! Och när jag faktiskt har två barn och har en lägenhet och en stabil ekonmi så ser jag absolut ingen anledning till att göra abort. Det skulle jag aldrig kunna göra när jag vet vad resultatet blir! Och ja det är David som är pappa till alla tre! Vi har varit tillsammans i 7 år nu :)

Så denna lilla trea är så välkommen och jag tror att det kommer bli jätte bra! Om 2 år kommer dom alla tre att leka och ha skoj :D

7 kommentarer:

Emma sa...

Bra svarat :) Mysigt med barn tätt!

Kom att tänka på det; här är en till blogg jag följt bra länge, som väntar nr 3 tätt :)
http://kakkakaffe.com/index.html (fast du kanske inte missat den bloggen)

Sandrah sa...

Bra svar :)

Eva - Kakkakaffe sa...

Tack för din kommentar. Vi torde ha BF väldigt nära varandra=) Och förlossningen - jag är redan nervös för denna. Vi har inte mer än 2 km till sjukhuset, men ändå är jag rädd att vi inte skall hinna skaffa barnvakt och hinna in. Oj, oj, oj. Jag skall absolut följa med din blogg på er resa.

Eva - Kakkakaffe sa...

Marius är nu 2 år och 2 mån och Celine är snart 11 mån.

Matilda sa...

Åh tack fina :)
Grattis till graviditeten, Gud så härligt med 3 barn!!

sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat. sa...

bara jag får komma och gosa sen. Alla jag känner är typ gravida nu eller föder tror jag :p

Hannele - Snart 2barnsmamma sa...

Bra svarat! :)
Ska själv få barn som är täta ihop och har/fick massa negativa kommentarer om det i början men folk började väl vänja sig och sa något annat om det tillslut.

Får när du har bf? :)

Ps: otroligt söta pojkar du har ^^, hihi..

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea