lördag 7 augusti 2010

Helt slut efter en trotsig dag

Upplagd av Amy kl. 21:49
Oliwer har inte vart rolig att ha att göra med idag. Jag vet inte vad jag ska ta mig till när han håller på så där.
Vi träffade en kompis och hennes dotter i Kållered idag för att handla lite. Oliwer blev sur då jag sa åt honom att kompisens dotter skulle trycka på knappen i hissen och efter det var det kört! Han skrek och bråkade konstant resten av dagen i princip.
Det går liksom inte att prata med honom, få honom att gå med eller någonting. Han liksom stänger av syn, hörsel och känsel och bara gör det som han vet retar mig mest. Vad ska man göra när detta händer?
Jag skulle gärna gå en kurs i trots så jag vet hur man ska handskas med detta för jag vet inte alls vad som är bäst.
Det slutade med att jag tog Oliwer under armen och vagnen i den andra och gick ut till bilen där han fick lugna sig.

Nu är jag helt slut efter denna bråkiga dag. Och dessutom känner jag mig totalt värdelös. Det är ju inte alls så här jag vill att mina barn ska ha det med mig :( Vi ska ju ha roligt!!!

Nä nu ska jag se på film och sen sova och hoppas på en bra dag imon!

4 kommentarer:

sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat. sa...

Tyvärr är det nog så det är till som blir 25.
DOm måste hitta sina egna vägnar, sitt egna jag och egna känslor. Trotsar dom inte, blir dom nog inte lika självständiga när dom blir äldre och faller lättare för grupptrycket ;)

sara - tävlingar, rabatter och en massa kroppskomplex. sa...

Så, det är bra för honom att vara arg, så låt honom vara det och gör samma sak "stäng av" ;)

Sandrah sa...

Usch sånna där dagar är så himla tråkiga :( Jag brukar göra som dig när Devin inte lyssnar.. bara tar honom under armen (tur han är bärbar än så länge) och vagnen i andra och bara gå! Värsta är ju alla som ska glo också.. fy fan!

Sofia sa...

Jadu.. Vad ska man göra när dom är så?! Tyzon har också sina dagar då han är helt okontaktbar.

Kan tycka att du gjorde helt rätt i att bryta genom att gå därifrån. Då visar du att det inte är ok att bete sig så.

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea