onsdag 18 augusti 2010

Barn som inte äter

Upplagd av Amy kl. 07:49
Såg på en dokumentär på 4an igår om barn som inte äter. Handlade om en 13 åring som bara åt choklad i olika former och hade aldrig ätit annat. En 3,5 åring som enbart drack välling osv.. Fy tusan vad jobbigt det måste vara när ens barn inte äter!
Men undra om det beror på barnet eller föräldrarna när barnen inte kan äta någonting annat än just choklad!? Måste väl finnas något mer som faller en i smaken.

Jaja... Jag satt iaf och tänkte att jag ska vara så glad att mina barn äter bra! Tack och lov för det..

För det är ju nog bland det värsta som finns när barnen inte äter ordentligt, frustration!!

5 kommentarer:

Sandrah sa...

Tror det hänger väldigt mycket på föräldrarna faktiskt. Jag menar, Devin skulle aldrig enbart få välling eller choklad!! Isf får han bli så hungrig så han vill äta annat också..

Josefin sa...

Ja, man ska nog vara glad att barnen äter bra för det mesta :-) Jag tror faktiskt det beror på föräldrarna, lathet att man inte orkar ta tag i problemet. Svårt att tänka mig att det beror på något annat.

Anonym sa...

Känner en unge som var lsutig med sina matvanor. En dag åt hon bara en matsked med lingonsylt och drack en mun med välling. Hon lever ännu! Gissa vem det var :P Tinna

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

Såg på de jag med! Ja det förstår jag verkligen att du tycker för det är massa träning som gäller. Glad att neo har knapp så man kan ge oavsett vilket har varit ett måste eftersom han inte kan äta!

Crazyangel sa...

Min tvåing har vägrat äta det mesta sen fyra månader tillbaks.. Dricker välling morgon/kväll och ibland frukt ochnån macka på dan. Menmaten vill han inte ens smaka på. Jag hpppas så att det släpper snart..

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea