söndag 10 januari 2010

Amning

Upplagd av Amy kl. 01:02
Nu när det fungerar så bra med både mat och välling så ska jag börja trappa ner amningen. Nu har jag ju faktiskt helammat honom i 6 mån :).. Inte gett ersättning en ända gång så jag är nöjd!!

Märker att han kräver lite mer mat nu också när han börjar röra sig mer och göra mer än att bara sova som han gjort innan.
Tyckte innan att det kändes tråkigt att trappa ner och att jag inte ville sluta amma ännu. Men nu känns det bättre och ganska naturligt. Känns som jag gjort det jag ska nu. Men jag ska ju amma ett tag till morgon och kväll och nätterna om det nu ska behövas ;)...
Börjar med att ge honom ett mål mat och ett mål välling så får vi se hur det utvecklas.

Oliwer ammade jag tills han var 8 mån så vi får väl se om det blir liknande denna gång.

Nu ska jag sova! God natt!

1 kommentarer:

Josefin sa...

Vad skönt att det går så bra :) Jag har ångest redan nu över vetskapen om att man ska trappa ner på amningen, haha.

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea