onsdag 28 oktober 2009

En historia om brusta hjärtan

Upplagd av Amy kl. 23:23

Girighet har fått en helt ny betydelse för mig de 3 sista åren. Människor jag trodde bra om och faktiskt älskade har visat sidor ja inte trodde en människa kunde ha.

För att göra en LÅNG historia kort. Tre stycken barn ska dela på en tårta. Ett barn börjar och tar 3/4 av tårtan och lägger upp på sin tallrik.
De andra barnen får snällt dela på den lilla 1/4 som är kvar.
När dom börjar dela upp så skriker det första barnet och blir hysterisk. Mamman frågar vad det är och barnet skriker för att de andra två barnen tar allt som är kvar. Barnet är inte nöjt med att "bara" ha fått 3/4 av tårtan utan skall ha mer!

Vad tycker ni om detta? Skriv gärna en kommentar så att personen ifråga kan få läsa.

DU vet vem du är.

Nu är min gräns nådd och det borde den vart för längesen. Men jag har gett personen chanser den egentligen inte förtjänat att få.
Nu är det slut på detta. Jag har lovat mig själv att mina barn aldrig ska få träffa så falska människor, inte så länge jag kan sätta stopp för det iaf!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sådana människor ska man ignorera, dom tänker bara på en sak, sig själva. Låt dom leva sitt liv i harmoni och håll er borta, lägg ingen energi på att tycka illa om dom, det är dem verkligen inte värda.

Sandrah sa...

Jag hade inte ens tillåtit mitt barn att ta så mycket tårta om det var fler som skulle dela på den. Aldrig!

Carolina sa...

Men jösses, det låter ju helt fruktansvärt - sjukt...
Förstår att du vill hålla dina barn ifrån såna människor, hade jag också gjort...

malin, alice & lowes mamma sa...

Men gud :O Jag är i chock!

Unknown sa...

ungen kommer bli tjock, dryg och avskydd av alla. Stackars barn, men det är ju föräldrarnas fel! Hoppas att du är en bättre mamma än så :)

Anonym sa...

automatisk tänker jag att barnet är för litet för att förstå bättre.. men visst borde föräldern till barn nr1 isf hjälpt till att skära upp tårtan. Ang att barnet blir hysteriskt, ja sådana blir många barn för minsta lilla sak. Betyder ju inte att det är något ont eller fel i barnet för det. Borde ju vara enklare att lösa öga mot öga istället för att vika ut på sin blogg..

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea