onsdag 2 mars 2011

Ny dagmamma och inskolning

Upplagd av Amy kl. 08:22
Ja idag är det dags för inskolning av mina små pojkar. Visserligen så är dom så gott som inskolade för dom känner ju redan familjen.

För er som har undrat så har vi väntat på att denna dagmamma ska börja sin tjänst (vilket har blivit framflyttat med två månader). Vi sa upp vår förra dagmamma ett tag innan då vi fick ett erbjudande om plats närmare vårt hem (den vi hade tog mig 20 min att gå en väg). Men när vår nya dagmamma då fick besked om att hon kunde starta upp så valde vi att inte påbörja en inskolning hos "mellan dagmamman".
Därför har jag haft barnen helt hemma nu i 1,5 månad.

Den vi byter till är ett nystartat företag som erbjuder gratis barnomsorg, så himla skönt att slippa betala dom tråkiga pengarna.
Dessutom är det en kompis till mig som jag känt sen vi väntade våra första barn och hon bor nära mig!
Hennes barn är i precis samma ålder som mina så detta kommer bli super bra! Känns så himla skoj!

Igår små startade vi genom att hon hämtade Oliwer på vägen till öppna förskolan så jag fick en lugnare morgon. Jag kom dit en timme senare och det hade gått hur bra som helst :)

Så nu får vi göra oss iordning så vi hinner bort i tid :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratis barnomsorg? :o Det låter ju spännande! Hur fungerar sånt?

zasata sa...

Har dom någon utbildning? Typ barnsköte eller så?

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea