torsdag 31 december 2009

Nyår

Upplagd av Amy kl. 22:40
Nu sitter jag här i soffan nere i Tyskland och tittar på en dubbad film (som allt här i detta landet). Skulle det bara vart textat så skulle jag ju förstått en hel del. Nu känner jag mig som jag gjorde när jag var liten då mamma och pappa tittade på engelsk film och man inte förstod minsta lilla :P.

Resan hit gick iaf väldigt bra. Elliot sov bättre än vad han gjort hemma på över 4 mån! Kanske ska ut och åka bil med honom varje natt ;).
Båda somnade vid 19.30 när vi åkte och Elliot vaknade först 07.00 igen men Oliwer vaknade vid 23.30 när vi åkte färjan mellan rödby-puttgarden. Sen somnade han om vid 02 ca och sov fram till 7 han också.
Själv sov jag lite till och från. Var inte så himla trött faktiskt. Jag och David satt och pratade massor, så mysigt <3. När vi väl kom till Tyskland så blev det SNÖKAOS så det tog lite längre tid än vad vi planerat men det gick ju bra iaf. Kom fram vid 8 hit så barnen var ju faktiskt bara vakna ca 1 timma totalt av hela resan! Lyckat!

Idag har vi vart och handlat lite godis och andra nyttigheter till kvällen. Bäst att köpa massor för Tyskland är ju totalstängt överallt alla röda dagar. Inte en endaste liten affär öppen inte!

Oliwer har lekt massor på en lekplats idag och vart på STRÅLANDE humör. Mer av den Oliwer hoppas vi på!

Elliot sover i vagnen nu beredd för avfärd om ca 40 min. Ska väcka Oliwer och sätta honom i vagnen också. Sen så ska vi promenera upp i bergen här och titta ut över Rehndalen och alla byars raketer som man ser där ifrån. Man står ju liksom över vissa raketer och tittar ner på dom på något konstigt vis. Så fint!

Har massa egna raketer att sjuta iväg också såklart och välkomna det nya året!

Hoppas ni alla får en bra sista tid på året och en super bra start på nästa! 2010...

Undra hur många gånger man kommer behöva trycka backspace på en nolla när man skriver år nu 20010 kommer jag säkert att skriva :P Man är ju van sen 10 år tillbaka nu trotsallt!

Nu åter till min tyska film :P GOTT NYTT ÅR

3 kommentarer:

sara sa...

Härligt, gott nytt år.

Sandrah sa...

Oj vilken lång bilfärd, skönt att allt gick så bra!
Ha det toppen :)

Anonym sa...

Låter riktigt skönt att komma bort från sverige ett tag, vi får ta och ses när ni kommer hem, nu e jag ledig fram till 18 jan :)kramar Michaela

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea