måndag 31 augusti 2009

Måndag den 31:e, nya otursdagen?

Upplagd av Amy kl. 20:09
Inte mycket som gått min väg idag inte...
Började dagen med att göra iordning barnen och mig själv. Skulle iväg och fixa pass och lämna Oliwer hos dagmamman.
Packar in alla i bilen och kör ner för vår backe. Då ser jag detta


Någon IDIOT har kört på det stackats råddjuret och bara åkt sin väg! IDIOT säger jag till dig som gjort detta!
Var ju bara att stanna bilen och kolla om den levde. Den hade nog dessvärre (eller kanske tur för jag skulle inte kunnat ha haft ihjäl den) dött precis. Hade alldeles glansiga ögon ännu så var nog inte så gammalt.
Ringde iaf till polisen för att fråga vad man ska göra? Dom kopplade mig vidare massa och tillslut så sa dom att ingen anmält det och att dom ska skicka ut någon att plocka upp det.

5 min senare ringer det en jägare tror jag han presenterade sig som. Hur otrevlig som helst. Han förklarar för mig som han själv uttryckte det "jag jobbar med vilda djur och inte som någon städare för villaägarna"?!?!?!?!?!
Åh vad arg jag blev. Sa att jag ringde faktiskt bara för att fråga vad man skulle göra och inte för att kräva att han skulle komma på direkten!
Han forsatte och gnälla där i sin telefon och berättade att han minsann jobbade och att han kanske eventuellt hade tid att gå förbi ikväll. IDIOT!
Är det tacken för att man bryr sig?

Sen åkte jag vidare och lämnae Oliwer aningen sent. Oliwer var ju såklart super svår att lämna idag också. Skrek som en galning och ville inte alls att jag skulle gå.

Sen bar det av till passcentralen. Väl där får dom upp i systemet att dom inte registrerat Elliots efternamn klart ännu så vi måste vänta! Hallå?? Det var över 1 månad sen vi skickade in det! ÅH!
Så det vara bara att åka därifrån ännu en gång utan pass.

Åkte och hälsade på mamma på hennes jobb en stund och sen köpte vi blöjor till Elliot.
När klockan slog 12 åkte vi in till stan för att luncha med David. Satte oss på mcdonalds och åt.

När vi hade ätit en stund kommer tre tjejer och knör sig in på vårt bord innanför oss trots att det fanns en massa lediga bord. Den ena tjejer tar min vagn och kör undan för att komma in istället för att be om att jag kan flytta på den!
Sen kommer nästa tjej och verkligen knör sig in hon också med en jävla attityd. Klagar på att man har barnvagn... Detta resulterar i att hon tappar sin cola över halva David och en del av min vagn!
Fy **** vad arg jag var! Och värst av allt. Människan ber inte om ursäkt utan säger åt oss at flytta då hon måste gå och be om en ny cola!
TUR David vad med och lugnade er mig för annars skulle jag nog slagit ner människan! GAH

Efter att jag skällt och skrikit en massa om att det var en j-a tur för henne att hon inte träffade vagnen mer för det skulle bli en dyr historia för henne!

Sen gick vi...

Ja dagen kändes väl inte helt toppen just då...
På vägen till Davids jobb hittade vi en 50 lapp som låg och fladdrade. Wiiie lite ljus i dagen!

Japp nu har jag klagat nog. Men det får man ibland

Barnen har hur som helst vart toppen snälla idag och Oliwer har kissat på pottan :) Duktig pojk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

du har ju varit med mig med..

Martina Jonsson sa...

FY säger jag bara! att det kan finnas såna j*vla människor!! det bara bubblade i mig av ilska när jag läste ditt inlägg AHHH.... Tror du ni har tid på onsdag? :) Kramar

Anonym sa...

Gubbe! Hade du sagt att du skulle ta hand om rådjuret själv och frysa in det....då hade det nog blivit fart på "jägaren". Pussa på koddarna, Tinna.

sara sa...

vilken idiot! när mamma körde på ett rådjur kom två jägare och slogs om det :-o idioti det med.
shit om det kommit cola på min vagn hade det inte vart roligt för dom brudarna.. först och främst nästa gång, häll tillbaka!

Sandrah sa...

Men shit! Är ju bra att du bryr dig om det stackars rådjuret, behöver ju inte ha en otrevlig jägare i luren också.
Sen skulle jag blivit svinarg på tjejerna jag också. Jag skulle nog sagt att det fanns andra platser som de skulle ta. Sen om de spillt på min beigea bugaboo hade jag blivit skogstokig!!!!!!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea