söndag 15 maj 2011

En morgon som tre barnsmamma

Upplagd av Amy kl. 08:39
Efter tre månader som tre barnsmamma sitter rutinerna.. Så här ser en vanlig morgon ut hos oss och även idag.

Barnen vaknar och kommer in till mig. Vi ser på tv medan Elias äter. Efter det ber jag Elliot hämta en blöja till sig och Oliwer hämta en blöja till Elias. Lika ska det va annars blir det skrik.
Byter blöjor och därefter blir det kläder på Elias.
Sätter Elias i en babysitter och lägger fram kläder till Oliwer som klär på sig samtidigt som jag hjälper Elliot.

Vidare ut till köket för att göra välling. Placerar båda barnen med sin välling framför tvn och Elias i babysittern bredvid.
Det är nu jag har min tid... Duscha, borsta håret, ta på mig kläder och smink.

Därefter är vi alla färdiga och då återstår bara frukost.
Hämta Elias, tina bröd och sätta sig för att äta.. Oftast har Elias vid det här laget tröttnat på att sitta och vill ha mat igen.
Det slår Aldrig fel, när jag äter ska han äta. Det måste vara en medfödd instinkt :P

Mycket att göra men det fungerar toppen och allt flyter på :)
Jobbigaste på morgonen (och resten av dagen med) är när O och E promt ska ha samma leksak och sitter och gallskriker pga det... Vi har 1000 leksaker men vad gör det, det är alltid samma grej dom ska ha.....

4 kommentarer:

zasata sa...

ja visst är det konstigt det där med leksakerna? Jag funderar på att slänga typ allt och behålla typ en grej var?

Annie sa...

Rutiner är A&O i din situation, jag tycker ni verkar klara det galant! :-D

Sandrah - mamma till Devin & Vilde sa...

Spelar ingen roll heller om man har två exakt likadana leksaker.. de ska iaf ha samma!

Tonismat sa...

Vi har också tre barn i nästan samma ålder som dina, dessutom är min sambo lika gammal som dig, så lustigt. Hoppas allt är bra :)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea