fredag 8 oktober 2010

Om Pampers Active Fit

Upplagd av Amy kl. 08:43



Nu har vi testat dessa blöjor ett tag från buzzador. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa blöjor.

Min första reaktion var att de var grymt tunna och det är ju bra då de måste vara ganska bekvämt att ha dem på.
Men både första och andra natten resulterade i läckage. Det händer i princip aldrig med de blöjor vi normalt sett använder, huggies.
Så det var väl ingen toppen start på användandet av dessa blöjor.

Jag hade ingen direkt bra uppfattning om pampers sen innan så detta förbättrade ju inte mitt tycke om de heller.

Men nu det senaste så har de fungerat bättre, både natt och dag. Antingen så har Elliot anpassat sig efter dom eller så har jag satt dom på något annat sätt eller kanske bara tur?
Ja inte vet jag.
Men hur som helst så känner jag mig inte helt trygg med dess blöjor på Elliot. Känns inget kul att ha med honom ut utan att ha med sig en massa extrakläder.

Men för de barn deaa blöjor passar bättre på kan jag tycka att blöjan är toppen.

En annan nackdel med blöjorna är att de känns fulla efter bara någon halvtimme. Känns som gele och ser hängig ut. Även om det kanske inte är någon risk att den är full så känns det iaf så.

Detta tycker jag om denna.. Kommer nog inte köpa den själv igen, tror jag ;).. Jag kanske ändrar uppfattning med de sista blöjor jag har kvar ;)

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag har också provat blöjorna. Förut har jag bara köpt libero eller huggies. Men jag tycker faktiskt att dom här var jättebra! Dom har bara läckt en gång. (Men vilken blöja som helst hade gjort det med det bajslasset)

Kan det bero på barnet tro? Med Engla hade jag bara Libero och huggies och tyckte inte alls om pampers. Huggies läckte aldrig på henne men det har det gjort på Eddie!

Konstigt är det iallafall att det kan vara så olika!

Anonym sa...

Kan inte mer än hålla med! Det jag gillade med Pampers var att de var tunna men allt annat var bara äckligt. Vi håller oss till Libero!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea