måndag 4 oktober 2010

Hur gör vanliga arbetande familjer?

Upplagd av Amy kl. 18:27
Min stora lilla 3 åring!

Idag slutade jag skolan sent vilket resulterade i att vi var hemma vid 17.30.

Hur sjutton ska man hinna laga mat när man är hemma så pass sent? Jag är ju van vid att vara hemma i god tid innan middagen så den serveras vid 17-17.30.
Men att komma hem 17.30 och sen ställa sig och laga mat, ja då hinner ju klockan bli så mycket att det är läggdags för barnen mer eller mindre?

Hur gör alla andra familjer? För det hör väl till vardagen för de flesta att komma hem efter 17 kan jag tro.. Hum ja jag får nog börja tänka om haha för middag måste vi ju ha!

Usch jag hinner ingenting känner jag, inte ens plugga!

9 kommentarer:

Sandrah sa...

De kanske gör storkok och värmer? :D

Anonym sa...

Gör mycket mat på en gång. T.ex. korv stroganof eller ngn gryta. Sedan är det bara att koka ris eller pasta till när man kommer hem. Soppa är också bra snabbmat. Vissa rätter blir bättre om man gör stora laddningar. Kram T

maryfary.blogg.se sa...

Fan asså du e riktigt stark får jag säga, är impad, 2 barn å en tredje på G å en sambo som jobbar mycket så du är mycket själv plus att du pluggar, riktigt strongt av dig, det skall du ta åt dig av!! Super mamma! ha det gött. Kramar

sara - tävlingar, rabatter och en massa kroppskomplex. sa...

Dom flesta gör så att en förälder går ner i tid tror jag, flästa barnen går oftast 8-16. eller en börjar senare och en slutar tidigt.
Men äter dom bra på förskolan räcker en grov macka hemma

Emma sa...

Det är svårt det där, men att ha mat i frysen som man tar fram på morgonen är ett tips. du slutar inte så sent varje dag va? för isf går det ju bra att koka extra mycket potatis en dag att värma på dagen efter samt ta något ur frysen. det går ju göra egen "snabbmat" - hamburgare, köttbullar osv.

Vi hade en period förra hösten då jag hämtade Eddie på förskolan 17.30 och Robert kom hem 18, då belv det mycket "frysmat" för att iv inte skulle äta vid 20 om kvällarna..

Anonym sa...

Jag tror du just ställde frågan som innebär att många serverar snabbmat/värmer på storkok/ger bara mackor som middagsmat.

Många barn går ju och sover vid 19, att då hunnit hem, laga mat, äta, bada barn och varva ner är ju inte lätt direkt...

En del (som kan) går nog ner i tid för att få vardagen att fungera skulle jag tro!

Jennie sa...

Det är skitjobbigt emellanåt. När sambon jobbade i Norge och jag jobbade i grannstaden gick jag och sonen hemifrån 6:15 på morgonen och var hemma lagom till bolibompa igen.

Då hade han i och för sig ätit middag på dagis, så det blev bara kvällsmat hemma.

men det var jättepissigt att bara se honom en halvtimme/dag innan det var läggdags och att dagis fick spendera mer tid med honom än vad vi som föräldrar fick göra.

Hannele - nybliven 2barnsmamma sa...

Svar:
Tack så mycket! :D
Längtar tills vi får hem bilderna:D

Sandrah sa...

Sv: Med nappen och blöjan på dagen ja! Men natten har vi inte brytt oss om för han har alltid kissat mycket på natten.. så varför ens försöka liksom..?

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea