fredag 8 oktober 2010

MVC och graviditet.

Upplagd av Amy kl. 08:56

Var hos min barnmorska på mvc igår. Alltid lika mysigt att gå dit och prata och lyssna på bebisen som sprattlar och har sig..

Fullt upp som jag har nu för tiden med två ungar, skola långt bort, en kille som jobbar mer eller mindre konstant så hinner jag inte alls med den här graviditeten kan jag säga.

När barnmorskan tittade på sin dator och utbrast "ja då går du snart in i vecka 23 då" så satte jag nästan saliven i halsen. Va?! Vecka 23... hum ja vecka 12 då skulle jag nog hålla med henne, men 23?
Vecka 23 är ju en vecka som tar evigheter att komma till, knepigt. Men jo 21 fulla veckor har jag avklarat och alldeles strax 22 fulla.. Fattar inte mycket alls.

Jag står fortfarande fast vid att detta är en pojke. Visserligen så är väldigt mycket annorlunda denna gång mot de förra två men det känns ändå som en pojk till 99%!
VILL så gärna veta vad det är, eller ja få bekräftat att jag har rätt haha. Men nä jag får nog hålla på det lite till.
Det är ju trots allt grymt mysigt att få kolla vad det är på förlossningen!!!

5 kommentarer:

emelie sa...

Tänk vad kul dom skulle ha! 3 killar som är ganska jämngamla! ;) Blir ingen lugn stund för dig! ;)

Eller en liten syster som bröderna kan "skydda"! :)

Anonym sa...

Visst går det fort!? Jag är snart i vecka 30 och det känns som igår det var jag plussade...

Ska bli spännande att se hur fort du kan föda denna gång :-) Jag vill absolut inte heller bli igångsatt. Hur tänker du kring din förlossning? Ska du åka in så fort du känner minsta lilla?

Min svärmor är ju barnmorska och hon säger att de förlossningar som går fort är det oftast minst problem med, iaf med barnet och om de föder hemma så ärbrukar det bara bli en häftig upplevelse.

JAg själv hade tyckt det var ascoolt att få föda hemma, men inte nu eftersom jag blev snittad förra gången (får inte föda hemma ens...)

Så kul att följa din graviditet och vardag med skola och pojkarna!!! Kram stina

emelie sa...

Dom är väldigt bra för sitt pris!

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

verkligen gått så oerhört fort! Jag var bra sugen att kolla könet med neo men tony ville inte så jag fick lov att vänta. Men jag ångrar mig inte. Nu blev ju inte allt som det var tänkt men att ändå få höra att det var en pojken var helt magiskt. Ska inte ta reda på vad det är nästa gång heller:)

Veronica sa...

Mysigt att få springa hos bm och lyssna på bebis, nästan så man saknar de lite grann :)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea