fredag 25 september 2009

När man ammar får man vara frisk!

Upplagd av Amy kl. 14:53
Det är inte lätt att vara sjuk när man ammar! Igår kväll kunde jag inte sova för jag kunde knappt få luft och mådde inge vidare.
Gick till vårt medicinskåp och tittade vad vi hade hemma. Hade två olika slags tabletter mot nästäppa och förkylningssymptom. Läste bipacksedeln och vad står det, jo "Kan inte användas i samband med amning". Hepp!
Tänkte att jag skulle ta en alvedon, men den paketen hittade jag inte. Hittade en panodil men den var tom!?!
Ipren återstod och det får man ju inte äta när man ammar.
Så det var ju bara till att gå och lägga sig igen och gilla läget.

Idag gick jag till apoteket och köpte alvedon och nässpray!! Frågade henne om det går att använda nässpray då man ammar. Tänkte att det kan väl inte påverka men bäst att fråga.
Hon läser och nä, det går inte att kombinera med amning! SUCK. Köpte en saltvattenslösning med menthol tillslut. Hjälper ju lite iaf. Bättre med lite luft än ingen.

Men med andra ord. Ammar man så ska man nog hålla sig frisk. Det är bäst så!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Enligt FASS kan man använda Otrivin när man ammar!!!! Vilken nässpray tittade ni på? Kram Tinna

Sandrah sa...

Ja då ftill att hålla sig frisk och kry

sara sa...

man skall inte läsa på allt ;)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea