fredag 3 juni 2011

Gravidlista

Upplagd av Amy kl. 22:03

1. När fick du reda på att du var gravid?

1) 1 februari 2007 tror ja.

2) 14 oktober 2008

3) 12 maj 2010


Hur gammal var du?

1) 19.

2) 21

3) 23


3. Hur tog din partner det?

1) Bara glad!

2) Glad att det äntligen blev något.

3) Väldigt förvånad och nervös.


4. Mådde du mycket illa?

1) nej

2) nej

3) Lite i början


5. Var du känslig?

1) Nej inte så värst.

2) Ja ganska.

3) nej det hann jag inte med :P.


6. När kände du bebisens första sparkar?

1) vecka 22

2) Vecka 18

3) Vecka 18


7. Var du ofta orolig?

Nej aldrig vart.


8. Sparkade bebisen mycket?

1) ja full rulle

2) ja det var han bra på

3) ja som sina syskon


9. När började du läcka bröstmjölk?

1) vecka 20

2) vecka 37

3) aldrig.


10. Fick du bristningar?

Ja några för varje graviditet. Dock inte så många.


11. Blödde du någon gång?

nej.


12. Hur många ultraljud gjorde du?

1) 4

2) 3

3) 2


13. Hur ville du att din förlossning skulle se ut?

1) Visste inte mer än att jag inte vill ha någonting som hade med nålar att göra. Tog det som det kom.

2) Ville att det skulle va som förra förlossningen

3) Hoppades på att jag återigen skulle få en så snabb förlossning.


14. Hur började din förlossning?

1) Liten svag värk

2) Vaknade av molvärk

3) Liten blödning


15. Hur många timmar tog förlossningen?

1) 2 h 15 min från första känningen

2) 2 h från första känningen, 5 min på sjukhus.

3) 1,5 h från blödning till bebis.


16. Födde du vaginalt eller kejsarsnitt?

Vaginalt alla 3


17. Hur mycket var du öppen när du kom in?

1) 10 cm

2) 10 cm

3) 5 cm. 5 min senare 10 cm.


18. Vilken bedövning tog du?

1) Inget.

2) Inget.

3) Inget. Dock lustgas när de skulle sy efteråt på alla tre.


19. Dragen med sugklocka?

1) nej.

2) nej.

3) nej.


20. Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?

1) 10 minuter.

2) 3 minuter.

3) 5 minuter.


21. Blev det komplikationer?

Nej


22. Vad tyckte du var jobbigast?

Allt efteråt när de skulle sy och man va tvungen att gå på toa, puh.


23. Var du rädd för något?

Nej inget alls.. Coolaste upplevelserna ever!


24. Skrek du?

1) Nej

2) Nej

3) Nej. Fick fråga David och han påstår att jag va tyst så det är väl det jag får gå på :P


25. Hur många var inne i förlossningsrummet?

1) En barnmorska å David

2) En barnmorska och en undersköterska. David hann komma sista sekunden.

3) Det var en som ovan fast David hann vara med hela denna gång.


26. Hade du någon nära med dig?

David


27. Fick du sys?

1) 5 stygn

2) 5 stygn

3) 7 stygn


28. Vilken vecka födde du i?

1) BF+2

2) BF-7

3) BF-10


29. Vad var vikt och längd på bebisen?

1) 50 cm 3280 gram.

2) 49 cm 3540 gram.

3) 50 cm 3360 gram.


30. Ammar du?

1) Ja bara

2) ja bara

3) Bara nu med


31. Hur gammal är bebisen nu?

1) 4 i sep

2) 2 år

3) 4 månader


32. Vad tyckte du om förlossningen?

Så nöjd men kanske lite snabba... Elias var helt perfekt då jag hann med allt innan, åkte tidigt in (30 min innan)


33. När kommer nästa barn?

Haha nä den kommer inte vad jag vet.

3 kommentarer:

Anette Elin Gunnarsson sa...

va roligt o läsa! =) får jag lov o kopiera den o ha på min blogg..med mina svar då förståss ;0) kram Anette.

Kristina Melin sa...

Hahaha! Gud vilken rolig läsning, speciellt eftersom du har tre pojkar så tätt! Våra graviditeter och förlossningar är verkligen totala motsatserna! Och jag åkte in på BB 14 timmar innan Tobias kom! Resten är en dimma! =) Fniss...

Sara - Bilvande 3 bansmamma sa...

Sv. Tack! Underbara små kottar du har med!

Vilken kul lista! Kul att läsa.
Kanske kopierar den till min blogg sedan när min 3a har kommit =)
Vilka otroligt snabba förlossningar du har haft!
Min första tog 30 timmar från första värk, och den andra 15 timmar. Dock gick det skitfort med nr 2 från det att vi kom till sjukhuset. Så ska försöka åka in lite tidigare denna gången =)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea