onsdag 23 februari 2011

Satt på prov

Upplagd av Amy kl. 22:29
Idag har barnen verkligen satt sin mamma på prov. Dom ville väl visa hur det kan vara att vara mamma till tre små under 4. Jag har ju det oftast ganska bra trots allt. Inte värst mycket bråk, Oliwer hjälper till mycket, en otroligt snäll bebis så det är inte allt för jobbigt en vanlig dag.

Men idag...

Elias lyckades som vanligt vakna precis när jag står med middagen. Raggmunkarna låg i stekpannan och Elias skrek i högan sky och ville ha mat nuuuuu och inte en sekund senare. Det var ju inte mycket att välja på mer än att amma. Raggmunken behövdes vändas och i samma veva springer Oliwer (som haft allt för roligt för att ha tid att gå på toa) som en blixt in på toaletten. Steppar som en dåre och lyckas i paniken inte få ner byxorna.
Där står han helt förkrossad över det lilla kiss som kommit i byxorna, men det krävdes ju ändå en dusch. Elliot tar chansen och lämnar köket för ostört bus i de övriga rummen då varken mamma eller storebror höll koll. Raggmunkarna började lukta allt mer bränt och Elias åt i godan ro utan minsta brådska.
Vart börjar jag nu? var min tanke.

Elias fick nöja sig med en halv middag, så han iaf kunde ligga nöjd en liten stund. Elliot blev inledd till sitt rum så han kunde riva runt där. Oliwer fick duscha på egen hand och sen komma ut lagom till middagen.
Middagen blev lite halv bränd men den smakade bra ändå :)...

Sen var ju Elias såklart mer hungrig lagom till första tuggan för mig. Som tur var kom grannen ner och ville avlasta lite så jag fick äta i lugn och ro! Snacka om att komma i rättan tid.

Annars har dagen varit bra och jag är ändå ganska nöjd hur bra jag lyckades lösa allt.
Nu väntar sängen, god natt!

3 kommentarer:

sarah - Mamma till Hampus, Novalii o Loke sa...

Hehe, åh vad jag känner igen mig! Har också 3 små under 4 år och ibland är vardagen verkligen en prövning! :) Men visst är det härligt att man trots allt fixar det på något vänster ;)

Sandrah - mamma till Devin & Vilde sa...

Haha Devin står och och trampar som en dåre när han är panikkissnödig!

Marica sa...

Jag är impad av dig :) Hitta din blogg från Victorias :)
Är snart 30 och har tre grabbar på 8, 5.5 och 4 så jag vet vad du går igenom :) alla dagar är inte guld men de flesta är ju det som tur är,, ha ha! Kämpa på o njut :) Kram!!!

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea