tisdag 22 februari 2011

En vecka hemma

Upplagd av Amy kl. 09:43
Nu har jag vart hemma med barnen själv i en vecka (sen David återgick till jobbet). Det fungerar över förväntan faktiskt. Det jobbigaste är väl att komma på hur man ska roa barnen hela dagarna utan att det ska bli långtråkigt att vara hemma med sin mamma hela långa dagarna.
Men barnen verkar ändå vara väldigt nöjda över att faktiskt få vara hemma. Just nu har vi ju ingen dagmamma alls så det är hemma på heltid som gäller.

Men vi har fått in ganska bra rutiner här hemma allihop så morgonen flyter på! Oliwer är en duktig kille som hjälper till mycket med både Elliot och Elias. Dessvärre är han inte lika bra på att sova och vara tyst. Vaknar vid 7 och är ganska högljud så det tar inte många minuter innan Elliot är i full gång han också.

Nu ska jag se om min mjölkigel till bebis kan tänka sig att ligga själv en stund så att även jag kan få lite frukost i magen!

2 kommentarer:

Sandrah mamma till Devin & Vilde sa...

Varför har ni ingen dagmamma nu?

Anonym sa...

Jag är imponerad att du klarar av att sysselsätta alla 3 hela dagarna! :)
Är det menignen att de ska vara hemma även framöver eller håller ni på att byta dagmamam?

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea