onsdag 21 juli 2010

På god väg att bekämpa min nålfobi!

Upplagd av Amy kl. 15:51



Som en del av er vet så har jag alltid vart extremt rädd för allt vad nålar, sprutor och blod innebär. När jag var mindre så svimmade jag bara av att se ett plåster då det förde mina tankar till min fobi.
Att ta sprutor i skolan var ett dags projekt, stackars dom som jobbade där puh.

Om jag slog mig så svimmade jag av att se såret... Ja allt som hade med nålar och blod att göra fick mig att decka.

Detta var ju det svåraste av allt när jag blev gravid. Förlossningen har jag aldrig sett som ett problem. Men däremot om jag skulle behöva få en nål i armen under förlossningen, det var vad jag oroade mig för. Bedövning var inte ens ett alternativ haha..

Men med emlakräm och många jobbiga stick under graviditeterna med Oliwer och Elliot så har jag otroligt nog blivit mycket bättre! Jag tyckte fortfarande att det var pest och pina att bli stucken men jag klarade det utan att svimma. Blev bara extremt yr ;).

Men nu när jag är gravid igen har jag verkligen bestämt mig, nu ska jag bli av med detta!

Så nu har jag anmält mig till en forskning där dom följer gravida och deras hälsa vilket såklart innebär en massa extra stick!

Var där första gången idag och det gick hur bra som helst!! Jag är stolt över mig själv :D.

Jag skulle faktiskt nästan kunna säga att jag kommit över min skräck!

5 kommentarer:

Malin - Alice & Lowes Mamma! sa...

Duktig du är!!

Sandrah sa...

Är du med i selmastudien eller? Det har jag med båda barnen :)

Martina sa...

Vad kul att det går framåt för dig, du är riktigt duktig! :D

Btw nu har jag i alla fall skaffat blogglovin så nu kommer jag ju inte direkt att missa dina inlägg längre *fniss*

Kram på er

sara - tävlingar, rabatter och en massa kroppskomplex. sa...

vad är det för studie? spännande. Skönt det blir bättre :)
Önskar jag med att jag kunde bli ;)

Emma sa...

Duktig du är som nästan bekämpat din fobi! Jag har inte direkt fobi, men under det senaste åren (eller sedan min förra graviditet?) så har jag blivit stickrädd!!! Ryser till då jag ser sprutor på tv:en och kan nästan inte titta då dom sticker, usch och fy! Blir alldeles yr och vill bara springa i väg då dom ska ta nål i armen på MVC :( Tycker det är obehagligt och snuskigt, fy... Dessutom tog jag EDE och det har itne gjort saken bättre. Men som sagt så är det nog inte en riktig fobi, för jag svimmar ju inte och så... men jag tål verkligen inte sprutor, blää...

Sv: Vad roligt att det skiljer ungefär exakt lika gammal mellan din tvåa och bebis, som det kommer göra mellan mina små!! Och att vi är ungefär lika gammal :) Försökte hitta någon fakta här på din blogg, men inte funnit någon? :)

Hoppas allt är bra med er och magen! :) Kramar

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea