tisdag 26 maj 2009

En räddare i nöden :)

Upplagd av Amy kl. 21:32
Va jätte fint väder imorse och hela dagen ända tills jag gick av tåget i Lindome för att hämta Oliwer. Lagom till att jag gick av på busshållplatsen utanför dagmamman så öppnade sig himlen. Det rent av rann vatten från de grå där uppe. Inte nog med det, det åskade också.
Kul tänkte jag... Ingen vagn eller någonting till Oliwer. Att gå hem i Oliwers takt i det där hällregnet skulle ju dränka oss båda.
Ringde David, min väderexpert <3, som glädjande berättar att det säkerligen kommer hålla i sig minst 30 min till, SUCK.

Ringde min svärmor som sa att hennes kollega var påväg hem. Så ringde fort till henne och jiippii hon var i affären 2 min ifrån mig. Så jag sprang in och hämtade Oliwer och fort ut till den torra busshållplatsen igen.

Kom hem med endast några enstaka droppar på oss!!
Så tack Ing-Marie för skjutsen, det var otroligt mycket värt att slippa gå hem i det vädret!

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea