onsdag 23 november 2011

Student, mamma, sambo och Amy

Upplagd av Amy kl. 23:58
Just nu har jag 1000 grejer som cirkulerar i huvudet. Jag vill helst av allt ägna varje sekund av barnens vakna tid med barnen och hitta på en massa skoj utan några måsten och därmed ingen stress (mindre bråk). Men även om jag kunde vara hemma utan att ekonomin skulle lida så måste man ju iaf laga mat, städa, tvätta och allt sånt där. Med tre småttingar som river ut allt så tar städningen en massa tid. Tycker att jag städar jämnt, och ändå är här stökigt jämnt. Vet inte hur det går ihop men så är det. Är det så hos er med?
Sen vill jag gärna hinna umgås med min sambo när han kommer hem från jobbet och när han är hemma på helgerna. Jag avskyr att inte få vara med när familjen hittar på en massa skoj. Jag vill inte missa den tiden.
Sen var det ju det där med skolan.. Elias är snart 1 år och någon gång ska jag väl börja plugga igen. Det måste tid finnas för också.
Sist men inte minst så är jag ju faktiskt Amy också. Lite egentid skadar inte. Men tiden finns inte!!

Hur ska man prioritera för att få som man vill och ändå få livet att gå ihop?

Men allt löser sig tids nog. Tiden får utvisa hur det blir :) Men nu vet ni varför det är väldigt tyst här för tillfället.

3 kommentarer:

Sandrah - mamma till Devin & Vilde och bebis på väg sa...

Sådär är det här också.. jag jobbar halvtid, pluggar, har två barn, är gravid, jobbar med mary kay, är mamma, och är mig själv.. man hinner inte med jämt!!

Sara sa...

Du får läsa högt ur skolböckerna med barnen.
Ta en dag var varje månad, där ni gör något själva. alltså du helt själv utan david och barn, och david tar en annan dag. en promenad helt själv räcker oftast, bio på kvällen, en fika på stan, lunch med mig ;-)
på nätterna sover barnen..
Man får ta sig tid tror jag bara..
Vi hittar på något nästan varje helg, jag pluggar 100%, jobbade 100% ´, eventer och familj. Det e tufft, men man får strunta i att städa... För det märks ju inte endå ;)

Annie sa...

Inga lätta beslut som ska tas. Men det löser sig alltid..
Och det där med städningen känner nog alla småbarnsföräldrar igen mer eller mindre. Till och med jag som bara har en att hålla ordning på ;-)

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea