torsdag 25 december 2008

Friska igen..

Upplagd av Amy kl. 22:09
Nu mår Oliwer bra igen :). Va som tur va inte vinterkräksjukan!

Kan ju skriva här så att alla som stör sig vet. Oliwer blev sjuk på tisdagskvällen och mådde bra på julaftonsmorgonen igen. Jag ringde alla som skulle komma hit och berättade som det var redan på tisdagen och även onsdagen och alla fick göra som dom ville. Men alla ville komma och självklart va dom välkomna då. Tänker ju inte ställa in julafton bara för att Oliwer mådde dåligt kvällen innan?
Sen är det så här. Man kan bli matförgiftad eller så blir man smittad av virus och det blir vinterkräksjukan.
Om det är matförgiftad så har man ätit något som vart dåligt och kroppen regerar genom att stöta bort föremålet och man spyr. Man spyr tills den dåliga maten är ute ur kroppen. DETTA SMITTAR INTE!! Vet man inte det om man är expert på magsjuka?
Däremot så smittar virus och då kanske man ska hålla sig inne.

Men jag tror inte att jag är mindre informerad om hur man tar hand om ett sjukt barn eller handskas med virus för att inte smitta än vad folk som är livrädda för det är!! Så japp jag vet att man inte typ lämnar Oliwer till dagmamman när han är sjuk, Självklart! Det behöver ingen redogöra för mig.
Sen behöver man inte chansa på hur det står till och idiot förklara någon innan man tagit reda på FAKTA!!!

Tack för en trevlig julafton igår alla som va här!!! Och hoppas alla andra också hade en trevlig jul.

Kramar AnnaMaria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det är ju ganska stor skillnad på matförgiftning och virus.. Liksom David kommer inte och sympatispyr ikapp med mig om jag ätit något dåligt haha!

Anonym sa...

klart det är skillnad på mat förgiftning och vks, även på rota virut, celcaviruset och alla oliak magsjuke virus, men alla ger i regel samma symptom. förutom magförgiftning oftast, för då äter man, mår illa kräks och mår bra. men även det kan vara magsjuka, troligen rota då detta cirkulerar bland barn nu, men ingen tror det är magsjuka,

Skicka en kommentar

Vad tycker du?

 

Amy - 3 barns mamma vid 23 Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea